Skip Navigation or Skip to Content

Ouders

We vinden het belangrijk om ouders te betrekken bij de ontwikkeling van het kind en geven hen graag de gelegenheid om mee te denken en mee te doen. Dit doen we op verschillende manieren. We houden de communicatielijnen daarom kort. Ouders zijn altijd welkom om iets te bespreken; bijvoorbeeld tijdens de dagelijkse inloop. Daarnaast voeren we op vaste momenten gespreken met ouders en kinderen samen. Er worden dan plannen gemaakt hoe de schooltijd van het kind uitdagend gemaakt kan worden.

Geplande gesprekken zijn:

• Startgesprekken (eerste weken van het nieuwe schooljaar)
  • Welbevindingsgesprekken (voor de kerstvakantie)
  • Rapportagegesprekken (rond februari)
  • Eindgesprekken (rond juni/juli)

Via de Parro-app houden we ouders tussentijds op de hoogte van activiteiten in de klas, zoals thema’s, excursies, verjaardagen, etc. Deze app is te downloaden. Als een leerling start op school, ontvangen ouders een inlogcode voor de app.

We kennen verschillende overlegvormen waarbij ouders inspraak hebben. Via de Medezeggenschapsraad (MR), de Ouderraad (OR), de Ouderklankbordgroep en informatie-avonden denken ouders mee over het beleid en ontwikkeling van de school.